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Employee Activism

Be inclusive

Digitalization allows ordinary office work to be done from home in a new phenomenon that continues to gain momentum. On the one hand, employees have understood that their value contribution can be delivered even in a global pandemic – with many achievements. On the other, experience gained with flexible working, and its encroachment on private lives, has awakened a desire for more personal responsibility and self-determination at work. Individual views, personal feelings and opinions are becoming more prevalent even in corporate settings. As established ways of connecting people with their employer have changed and the paradigm of “lifelong employment” has disappeared just as traditional hierarchies are dissolving, new forms of inclusion are taking shape. In this new environment, dialogue is still to be cultivated actively and on a personal level. Amid new and ever-changing rules, leaders face the challenge of integrating their staff’s positive activism into the company and connecting with them at a human level – in order to involve them on a journey of transformation.
The CCO takeaway: Take care and be inclusive.

Dank Digitalisierung und flexibler Arbeitsmodelle erbrachten Mitarbeitende selbst in pandemiebedingten Lockdowns ihren Wertbeitrag. Die Erfahrung, dass dabei Grosses geleistet wird, aber auch Beruf und Privates kollidieren können, weckt das Verlangen nach der Übernahme von mehr Verantwortung, Selbst- und Mitbestimmung, privat wie beruflich. Individuelle Ansichten, persönliche Empfindungen und Meinungen gewinnen daher an Bedeutung und Einfluss – auch im Unternehmen. Weil aber althergebrachte Begegnungsräume für Unternehmen und Mitarbeitende, vertrauensbildende Einbindungen wie das Paradigma der «sicheren Stelle auf Lebenszeit» oder alte Hierarchien und Bürokratie ausgedient haben, sind neue Formen der Inklusion gefragt. Hier tritt ein aktiver und auf persönlicher Ebene gepflegter Dialog auf den Plan, der die Menschen, ihre Ideen und positiven Aktivismus ins Unternehmen einbindet. Gerade Führungspersönlichkeiten stehen vor der kommunikativen Herausforderung, ihre Mitarbeitenden zwischenmenschlich abzuholen und auf eine Reise mitzunehmen, in der die Regeln neu erfunden und laufend geändert werden.
Fazit für den CCO: Listen carefully and be inclusive.

"Stakeholder capitalism is shaping brands globally."

Larissa Alghisi
Board member HarbourClub and CCO Julius Bär

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